hits

NHL 17 Beta - test!

 

 
Da har jeg endelig ftt testet ut NHL 17 Beta p PS4. EA Sports slapp en beta/ demo denne uka, og i motsetning til tidligere r, er demoen full av muligheter. Hvis jeg husker korrekt fra demoen til NHL 16, begrenset det seg til at du kunne spille en periode mot AI (mot computeren), med to forhndsvalgte lag. Det ble fort kjedelig.
 
I demoen til HNL17 har du masse velge mellom. Jeg har ikke ftt testet ut alt, men du kan spille 1vs1 online med alle lag, EASHL, og sist men ikke minst HUT! Jeg spiller stort sett bare HUT, og har derfor ikke testet ut EASHL. Men ut fra hva jeg har lest har vist EASHL ftt en kjemeoppgradering nr det kommer til individuelle tilpassninger.
 
Min review er stort sett basert p gamplay og HUT, for de som er godt kjent med tidligere NHL-versjoner. Har du aldri spilt NHL fr, og vurderer om du skal kjpe et hockey spill til PS4/ XBox, er det ikke s veldig mye lure p. Det finnes i praksis ikke noe alternativ, og spillet virker super avansert frste gang du prver det. Er du kjent med FIFA, s er NHL bygget opp p ganske lik mte. Er du helt ny p dette s ligger det en helt fantastisk vrden forran deg med tanke p sports-spill. Graden av realisme og muligheter er enorm.
 

 
S til gameplay. Jeg rakk noen runder i gr kveld og det frste som slo meg var at spillet virket noe vanskeligere enn NHL 16. Det krever litt mer for score ml de frste gangene man spiller. Keeperne er oppgradert, og det skjer mer foran ml.. En stor grunn til dette er mer fokus p forsvarspill. N m du faktisk spille forsvar. I motsetning til tidligere kan du n checke (dytte) spillerne ut av balanse, s de mister snn delvis kontroll over pucken. Fr kunne det virke umulig checke en spiller som gikk langs vantet og beskyttet pucken samtidig, men det virker som er endret n. Jeg ser p dette som en stor forbedring. Det gir kt realisme i spillet, og gjr det mere avansert.
 
Det er ogs veldig mye vanskeligere passe pucken gjennom forsvaret over p motsatt side. Fr kunne det virke som alle passene gikk tvers igjennom uansett hvem som sentret, men n blir passene oftere blockert. Det er ogs mer kamp om posisjon forran ml, og det er flere muligheter rundt dette. Bl.a. mulighet for kunne sl bort sticken til motspiller s de ikke fr tatt i mot pasninger, eller slss om posisjon.
 
Passingen gr generelt ogs mye raskere, du kan passe videre umiddelbart etter at du har mottatt pucken. Jeg mener jeg leste et sted at spillerne n skulle bli flinkere til forst at de var p vei til motta et pass. Bl.a. ved at de skulle snu seg og hente med seg pucken fremfor bare skate videre. Akkruat dette merket jeg forlpig lite til dessverre.
 

 
S til HUT (Hockey Ulitmate Team), som tilsvarer FUT (FIFA Ultimate Team).
For de som ikke kjenner til dette, s kan du har bygge ditt eget lag op spille deg opp gjennom 10 divisjoner. det er flere hundre tusen HUT lag, og det er dette jeg spiller mest. I NHL 15 klarte jeg til slutt og vinne 1. divisjon, men det klarte jeg ikke i NHL 16.
Det kule er at HUT demoen er ganske komplett, og at man kan kjpe og selge spillere. Jeg vil tro at man mister alle disse nr den endelige versjonen av NHL 17 kommer ut, men jeg har ikke ftt bekreftet dette. Men kan ikke kjpe spiller-pakker for penger i demoen, bare for pucker, men det er like greit. Kjedelig  bruke penger p spillere som man uansett ikke fr tatt med seg videre nr full-versjonen kommer.
 
En kritikk er uansett p sin plass. Uansett hvor stor fan jeg er av HUT og NHL. Mten EA Sports markedsfrer sine spiller-pakker (Gold pack's, Holiday pack's etc) bryter nok med det meste som finnes at norske markedsfringsregler. Alle som har spilt vet at man nesten aldri fr de spillerne det reklameres for, og det str ikke noe sted hva sjangsen er for f de beste spillerne. Jeg har flere ganger kontaktet forbrukerrdet for f en kommentar p dette, uten ftt noe svar.
 
Grensesnittet virker ikke helt nytt, men man bruker noen minutt p kjenne det igjen. Ved frste yenkast likte jeg det forrige bedre, srlig nr du skal bytte om p rekkene. N virker det litt mer kronglete. Nytt av ret er det at Chemistry er borte. I stedet har det kommet noe som heter "synergy". Visse spillere har diverse synergy-attributter, og at du fr + hvis du har flere med samme attributter. Jeg skjnner forelpig ikke helt logikken. F.eks. fr du pluss p faceoff's hvis du har et vist antall faceoff spillere. Men to av de beste Faceoff spillerne; Patrice Bergeron og Ryan Kesler har ikke disse.
 
 
En vesentlig endring er ogs at alle training-cards er borte fra spillet. Siden chemistry er borte, trenger du ikke lenger bruke training cards for endre posisjon p spillerne, eller endre lag p dem. Du kan til og med plassere forsvars-spillere i angrep, og motsatt, uten at det har noen negativ effekt. Litt merkelig.. Men uansett veldig bra at booster-cards er borte. Det var rimelig dumt i NHL 16 at du kunne trene en hpls spiller til skyte bedre en Ovechkin. Hper dette opprettholdes nr fullversjonen kommer ut.
 
Ellers s er det en stor endring p collections. Dette er ikke fult tilgjengelig i Betaen enda, men n er det slik at nr du fullfrer en collection, og bestemmer deg for bruke den, forsvinner alle spillerne i denne collection. Det vil klart treffe vennegjenger som samler collections og bytter de mellom seg, og jeg ser p dette som en stor forbedring. Blir spennende se effkten av dette.
 
Overall dom:
- NHL 17 demoen m betegnes som en veldig omfattende demo med tanke p hvilke mulighter som er inkludert i demoen.
- Gameplay er forbedret. Bedre checking , bedre goalies, og mer realisme.
- Litt rotete menyer i HUT.
- Chemistry er fjernet til fordel for Synergy.
- Training cards er borte.
- Spillerne i collections blir borte nr man bytter de i pakker.
 
NHL 17 ser veldig bra ut. Gleder meg stort til fullversjonen som kommer 13. september!
 
 
 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar